2017: Εργαστήριο Κατασκευής Αφρικανικής Μάσκας


0saves

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΜΑΣΚΑΣ

Κάθε Σάββατο στις 18.00 με τον Moiz

Οι αφρικανικές μάσκες θεωρούνται από τα ωραιότερα δημιουργήματα στον κόσμο της τέχνης και είναι περιζήτητα από συλλέκτες έργων τέχνης. Πολλές από αυτές εκτίθενται σε μουσεία και γκαλερί τέχνης ανά τον κόσμο. Οι τελετουργίες με μάσκες στην Αφρική έχουν μεγάλη πολιτιστική και παραδοσιακή σημασία. Πρόσφατες μελέτες που οδήγησαν στην κατανόηση των αρχών της Αισθητικής, την θρησκευτική και τελετουργική αξία των αφρικανικών μασκών, έχουν επιφέρει μια σφαιρική εικόνα για τις ιδέες και τις ηθικές αξίες που οι Αφρικανοί καλλιτέχνες εκφράζουν στην τέχνη τους. Κατά τη διάρκεια εορτασμών, τελετών μύησης , της συγκομιδής, πολεμικής προετοιμασίας, της ειρήνης, οι αφρικανικές μάσκες φοριούνται από έναν επιλεγμένο ή μυημένο χορευτή. Οι αφρικάνικες μάσκες μπορούν να φορεθούν με τρεις διαφορετικούς τρόπους: η μάσκα να καλύπτει κάθετα το πρόσωπο, περιβάλλοντας ολόκληρο το κεφάλι ή ως έμβλημα, που στηρίζεται πάνω στο κεφάλι και που συνήθως καλύπτονται από δίαφορα υλικά ως μέρος της μεταμφίεσης. Οι Αφρικανικές μάσκες συχνά αντιπροσωπεύουν ένα πνεύμα και υπάρχει η έντονη πίστη ότι το πνεύμα των προγόνων κατέχει το χρήστη. Οι Θρησκευτικές τελετές απεικονίζουν γενικά θεότητες, πνεύματα των προγόνων, μυθολογικά όντα, καλά ή κακά, τα πνεύματα νεκρών, ζώων, και άλλων όντων που πιστεύεται ότι ασκούν την δύναμη τους πάνω στην ανθρωπότητα.Οι Μάσκες των προγόνων του ανθρώπου ή τα τοτέμ των προγόνων (όντα ή ζώα στα οποία μια φυλή ή μια οικογένειά βρίσκει τα ίχνη της καταγωγή της) είναι συχνά αντικείμενα της οικογένειακης υπερηφάνειας και επειδή θεωρούνται ως η κατοικία του πνεύματος που εκπροσωπούν, οι μάσκες αρκετές φορές τιμώνται με τελετές και δώρα.

* Ο Μοΐζ Σαλμάν γεννήθηκε στο Σουδάν το 1975. Τελείωσε τη Σχολή Καλών Τεχνών στο Χαρτούμ το 1998 με ειδίκευση στη γλυπτική και στη συνέχεια μεταπήδησε στοn χώρο της ζωγραφικής. Δουλεύει κατά κύριο λόγο το μάρμαρο, τον πηλό και τον σίδηρο, ενώ στους πίνακες χρησιμοποιεί ακρυλικά και λάδι, με προτίμηση στις φυσικές και ανεπεξέργαστες χρωστικές, όπως καφέ, χέννα, στάχτη και ώχρα. Η θεματολογία του κινείται γύρω από την προβληματική της ύπαρξης μέσα από την ομορφιά. Έχει δεχθεί γόνιμες επιρροές από τους Iwakawa Yukihiro, Jackson Pollock και Francis Bacon, καθώς και από τους φιλόσοφους Soren Kierkegaard, Immanuel Kant, Albert Camus. Έργα του έχουν εκτεθεί στο Πανεπιστήμιο του Σουδάν στο Χαρτούμ, στη Μιλούζ της Γαλλίας (2007), στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας (2009), στη Βασιλεία της Ελβετίας, καθώς και στα ετήσια αντιρατσιστικά φεστιβάλ της Αθήνας.

Ενδεικτικά, αναφέρονται οι ακόλουθες εκθέσεις:

Ομαδικές εκθέσεις:

• Έκθεση Εικαστικών Τεχνών και Φωτογραφίας «Άνθρωποι-Χρώμα + Σίδερο 7», 2013, κίνηση Εικαστικών Καλλιτεχνών «Πέρα(σ)μα» μέσα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

• Έκθεση «Ηπειρώτες εικαστικοί κατά των βασανιστηρίων», 2006, Πολιτισμικός Oργανισμός Δήμου Aθηναίων σε συνεργασία με το Iατρικό Kέντρο Aποκατάστασης Θυμάτων Bασανιστηρίων, Kέντρο Tεχνών Δήμου Aθηναίων (Πάρκο Eλευθερίας)

• Τρισκαιδεκαφοβία-Προλήψεις και Δεισιδαιμονίες, 2006, Ομάδα Rubber Art σε συνεργασία με τον πολιτιστικό οργανισμό Κοσμο-Πολιτισμό, Αθήνα

• Ομαδική έκθεση με έργα μεταναστών καλλιτεχνών, 2005, πολιτιστικός οργανισμός Κοσμο-Πολιτισμός, Αθήνα – ArtPark, Ρόδος

Ατομικές εκθέσεις:

• Λόγος με χρώμα και σχήμα, 2006, πολιτιστικός οργανισμός Κοσμο-Πολιτισμός

• Τα πάντα στην ζωή είναι ένας πόνος, 2007, πολιτιστικός οργανισμός Κοσμο-Πολιτισμός, Αθήνα.

e-mail: moizgr@gmail.com www.repair24.gr, www.moizart.net

If you enjoyed this post, please consider leaving a comment or subscribing to the RSS feed to have future articles delivered to your feed reader.